29.03.2021
Det er nå kommet en kompensasjonsordning for tap grunnet Covid-19
Kriterier og innhold i søknaden:
- Det settes ingen særlige begrensninger på hvilke bransjer og virksomheter som kan søke, men søker må opplyse om den har fått offentlig støtte gjennom andre kompensasjonsordninger eller annen offentlig støtte i løpet av 2019, 2020 og 2021. Det må også opplyses hvilken hjemmel denne støtten har hatt.
- Virksomheten må ha operativ virksomhet i Modum kommune. Bedrifter uten ansatte kan ikke søke, unntak er enkeltpersonsforetak og ansvarlig selskap der foretakets inntekt er innehavers eller minst en av deltakernes hovedinntekt.
- Støtten skal i hovedsak brukes til å dekke faste utgifter til drift, herunder lønn, husleie, løpende offentlige utgifter, leasing-/leieutgifter, gjeldshåndtering mot finansinstitusjoner, lønn/honorar i utviklingsprosjekter mv.
- Skatteattest skal vedlegges søknaden. Støtte tildeles ikke til virksomheter som anses som ikke solvente.
- Søker må vise til om de har falt helt eller delvis ut av andre kompensasjonsordninger som er gitt som følge av Covid-19.
- Søker må beskrive hvordan smitteverntiltakene har påvirket økonomien.
- Søker vise til fall i omsetning sammenliknet med tilsvarende perioder tidligere. For nye virksomheter uten tidligere omsetning, er grunnlaget omsetning i forhold til budsjett. Budsjettet må fremstå som realistisk.
Trykk her for å gå til søknadsskjema.
Vi anbefaler alle våre medlemmer med omsetningsfall å søke etter støtte.
Hilsen
Modum Næringsråd